Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op kos.startpagina.nl

uit eten op kos

Hanneke
11 Apr, 2008 07:15

Hallo

Wij gaan graag uit eten en dan het liefst echt Grieks (dus geen friet van Piet!) en niet te duur (want we willen graag meerdere keren per dag! Lekker lunchen, dineren en hapjes doen!)…zijn hier goede mogelijkheden voor op Kos?

Ik hoor graag jullie ervaringen! Groetjes, Hanneke

PietKos
11 Apr, 2008 07:43

Je krijgt zo wel een antwoord van Nwotsok!!!

Nwotsok
11 Apr, 2008 08:51

Bedankt voor de voorzet PietKos :-)

Uit eten gaan in Griekenland is over het algemeen een stuk goedkoper dan in Nederland. Kos(stad) heeft volop restaurants waar je van alles kunt krijgen.

Een groot deel van de toeristen blijkt toch een voorkeur te hebben voor eten wat men ook thuis gewend is, dus in vrijwel elk restaurant is spaghetti en pizza te bestellen. Ook worden de meeste gerechten geserveerd met frites.

Natuurlijk kun je ook prima echt Grieks eten. De Griekse keuken kun je het beste proberen door allerlei voorgerechten (mezedes) te bestellen. Deze worden zonder toevoeging van friet e.d. geserveerd.

Even wat reclame voor een site van mij:

Op www.kosrestaurants.nl staat een aantal restaurants waar wij goede ervaringen mee hebben.

Een restaurant dat hier niet opstaat (de eigenaar wilde dat om een of andere reden niet), maar zeker een bezoekje waard is, is Elies (eljes) in de Old Town van Kosstad. Dit restaurant heeft alleen mezedes op de kaart staan uit heel Griekenland.

Hanneke
12 Apr, 2008 06:41

Hoi Nwotsok,

Bedankt voor de reactie…ik begin al trek te krijgen (en dat op deze vroege ochtend!). Heb jij persoonlijke favorieten wat gerechten betreft; iets wat we echt móeten bestellen?

We zijn echte alleseters, dus alle ideeen en suggesties zijn welkom!

Groetjes, Hanneke

Nwotsok
12 Apr, 2008 10:55

Wat ik vrijwel altijd bestel zijn bourekakia, rolletjes gefrituurd bladerdeeg gevuld met feta of gehakt.

Gevulde bloemen van de courgette met rijst/gehakt.

Saganaki, gebakken kaas. Dit moet je meestal vrij snel na het opdienen opeten, want als het koud is, wordt de kaas een stuk taaier.

Loukanika, gekruide worstjes.

Keftedes, gehaktballetjes.

Gyros met tzatziki.

Als ze het hebben tirokeftedes, gefrituurde kaasbolletjes.

Uiteraard choriatiki, de Griekse salade.

Gorta, gekookte wilde spinazie (of alle soorten onkruid dat langs de weg groeit) die lauwwarm of koud wordt geserveerd met veel citroensap.

Een mix van gebakken plakjes aardappel en courgettes met een yoghurtsaus.

Koude bietensalade met skrodalia (een aardappel/knoflookpuree).

Ga eens bij Old River eten en vraag Josef, de eigenaar, om mezedes die hij naar eigen idee mag samenstellen.

Als je van zeevruchten houdt, moet je zeker bij Nick the Fisherman gaan eten. Heerlijke voorgerechtjes (gevulde pijlinktvis, gegrilde octopus-poten, heerlijke garnalen-saganaki, gefrituurde kleine garnalen die je met schil en al eet etc. etc.) Later op de avond zit het er vol met Grieken, dus het eten is er goed.

Kali orexi, eet smakelijk.

Simone
12 Apr, 2008 14:02

lekkerrrrrrrrrrrrrr

Johan en Connie
13 Apr, 2008 14:54

Henk, het water loopt ons al uit de mond bij zoveel lekkers als je nu de revue laat passeren. We hebben toevallig gisteravond nog bij een Grieks restaurant in Den Bosch gegeten. Kwaliteit was toppie. We moeten helaas nog tot 5 oktober a.s. wachten voor we bij Josef in Old River aan een tafel kunnen aanschuiven.

Even nog off topic: werkt de email van Safari Rent alweer???

Patrick van Zundert
14 Apr, 2008 13:33

Zou ook zeker stifado uitproberen, is één van mijn favorieten.

Patrick van Zundert
14 Apr, 2008 13:51

Wat ik in ieder geval persoonlijk géén aanrader vond is restaurant Stadium. Ziet er heel gezellig uit, maar eten is matig en bedieing slecht en ongeïnteresseerd.

Kijk vooral waar je Grieken zelf ziet eten. Misschien niet altijd de mooiste eetgelegenheden, maar vaak wel het authentiekste.

www.heteilandkos.nl - Patrick van Zundert

Isabel
14 Apr, 2008 14:26

Nog zo'n grieks gerecht is de ‘kolokithokeftedes’. Dat zijn courgettekoekjes met feta-kaas in en die gefrituurd worden. Lekker bij de mezze. Wij eten die liefst van al bij Arap in Platani. Zeker proberen.